Forside - Sognepræsten - øvrig kontakt - Gudstjenester - Arrangementer

Konfirmation 2017:

Tilmelding til Konfirmation 2017

Så er tiden kommet, hvor man skal tilmelde sig konfirmandundervisningen, hvis man bor i Mjolden Sogn eller i Døstrup Sogn og ønsker at blive konfirmeret søndag d. 7. maj 2017 enten i Mjolden Kirke eller Døstrup Kirke. Det gør man ved at give mig en kopi af barnets dåbsattest samt adresse og e-mail senest d. 19. august. Konfirmandundervisningen ligger, som de fleste vil vide, uden for skoletiden, det vil sige om eftermiddagen efter skoletid og hertil kommer fire fredage, hvor børnene har fri for skoleundervisning, og hvor vi derfor kan tage på ture og have mere sammenhængende undervisning.

Hvilken ugedag, der bliver tale om til eftermiddagene afgøres, når til tilmeldte børns skemaer kendes. Første gang i konfirmandstuen bliver formentlig i uge 36. I undervisningen kommer vi rundt i Biblen og tættere på nogle af de store spørgsmål om liv og død. Undervisningen er baseret på samtale og på konfirmandernes nysgerrighed.

Bemærk, at det ikke er en forudsætning for at følge undervisningen, at man er døbt, og man må også godt begynde, selvom man ikke ved, om man egentlig vil konfirmeres.

Jeg glæder mig til at møde de nye konfirmander og man er velkommen til at kontakte mig, hvis man har spørgsmål af nogen art. Ian